Komentář 5913
Autor: Motyčka (neregistrovaný)
Čas: 2020-09-30 18:08:17
Titulek: Ankap: Web
Kategorie: » Anarchokapitalismus «
Zdravím Vás, pane Urzo!
Přečetl jsem si se zájmem některé Vaše texty o anarchokapitalismu a chtěl bych Vám vyvrátit celý tento nesmyslný a utopistický koncept.
První věc je, že se snažíte o jakýsi stát bez vlády, kterému vlastně ani neříkáte stát, ale svobodná společnost. To mi hodně připomíná slova Andreje Babiše, který ještě dlouho po vstupu do politiky o sobě tvrdil, že není politikem.
Druhá věc je Vaše naprosté pohrdání T.G. Masarykem. Víte, oni s ním podobně, kromě Vás, pohrdají už snad jen opravdu ti nejzarytější komunisté. Dokonce i extrémisté z druhé strany spektra - nacionalisté a různí xenofobové se shodnou s demokratickou většinou na tom, že TGM byl dobrým člověkem a skvělým prezidentem. Všichni, kromě Vás a těch nejhorších komunistů. To o leččems svědčí.
Třetí věcí je Vaše až chorobné lpění na přesnosti definic a konzistenci názorů a argumentů. Narážím na Vaše odůvodňování údajné nemorálnosti daní a násilného vymáhání práva ze strany státu. Daně jsou podle Vás loupež, protože když to samé udělá běžný občan, pak to loupež je. Ano - zde Vám dávám kupodivu za pravdu - když se na to podíváte čistě logicky až strojově matematicky, pak to tak skutečně je. Ale zapomínáte na jednu velice důležitou věc - Lidé nejsou stroje, lidé nejsou naprogramované počítače, lidé jsou z masa a kostí a mají své emoce, city, touhy apod. Nemohou tedy uvažovat a chovat se 100% logicky, strojově a konzistentně. Takže argument nekonzistence uznávám pouze v matematických, nebo podobně exaktních vědách, nikoli v sociálně společenských otázkách, kde city, pocity a emoce mají své nezastupitelné místo. Nehledě na to, že pokud proti daním argumentujete morálkou, musíte si uvědomit, že i morálka není ta měřitelná, exaktní věc, ale právě ta pocitová, emocionální.
Čtvrtá připomínka je k Vašemu (možná) záměrnému zkreslování informací o svobodném školství, hlavně tedy o školách typu Summerhill. Možná to nevíte, ale právě škola v Summerhillu v Britámii je známá svým demokratickýcm hlasováním o všem možném, co se chodu školy týká a toho hlasování se účastní jak učitelé, tak žáci a každý má stejně silný hlas. To pro Vás, jako odpůrce demokracie asi není to pravé ořechové. A přesto tuto školu často ve svých přednáškách uvádíte jako vzor svobodného školství. Pokud Vám tedy nevadí demokratické hlasování v této škole, proč Vám tolik vadí v demokratickém státě?
Mimochodem - nejsem ani za mák příznivcem takovýchto pseudoškol, myslím, že je to hazard s dětmi a jejich vzděláním v jejich nejcitlivějším věku a doufám, že nebodou v ČR nikdy povolené. Ale jako vtip pro pobavení dobré - mám dceru, které je 5,5 roku a až ji budu chtít naučit plavat, nepůjdu s ní do bazénu, nebudu ji učit plavecké techniky, ale posadím ji k počítači a řeknu jí, ať si pár měsíců hraje počítačové hry a tím se naučí plavat. Cha cha.
Přečetl jsem si se zájmem některé Vaše texty o anarchokapitalismu a chtěl bych Vám vyvrátit celý tento nesmyslný a utopistický koncept.
První věc je, že se snažíte o jakýsi stát bez vlády, kterému vlastně ani neříkáte stát, ale svobodná společnost. To mi hodně připomíná slova Andreje Babiše, který ještě dlouho po vstupu do politiky o sobě tvrdil, že není politikem.
Druhá věc je Vaše naprosté pohrdání T.G. Masarykem. Víte, oni s ním podobně, kromě Vás, pohrdají už snad jen opravdu ti nejzarytější komunisté. Dokonce i extrémisté z druhé strany spektra - nacionalisté a různí xenofobové se shodnou s demokratickou většinou na tom, že TGM byl dobrým člověkem a skvělým prezidentem. Všichni, kromě Vás a těch nejhorších komunistů. To o leččems svědčí.
Třetí věcí je Vaše až chorobné lpění na přesnosti definic a konzistenci názorů a argumentů. Narážím na Vaše odůvodňování údajné nemorálnosti daní a násilného vymáhání práva ze strany státu. Daně jsou podle Vás loupež, protože když to samé udělá běžný občan, pak to loupež je. Ano - zde Vám dávám kupodivu za pravdu - když se na to podíváte čistě logicky až strojově matematicky, pak to tak skutečně je. Ale zapomínáte na jednu velice důležitou věc - Lidé nejsou stroje, lidé nejsou naprogramované počítače, lidé jsou z masa a kostí a mají své emoce, city, touhy apod. Nemohou tedy uvažovat a chovat se 100% logicky, strojově a konzistentně. Takže argument nekonzistence uznávám pouze v matematických, nebo podobně exaktních vědách, nikoli v sociálně společenských otázkách, kde city, pocity a emoce mají své nezastupitelné místo. Nehledě na to, že pokud proti daním argumentujete morálkou, musíte si uvědomit, že i morálka není ta měřitelná, exaktní věc, ale právě ta pocitová, emocionální.
Čtvrtá připomínka je k Vašemu (možná) záměrnému zkreslování informací o svobodném školství, hlavně tedy o školách typu Summerhill. Možná to nevíte, ale právě škola v Summerhillu v Britámii je známá svým demokratickýcm hlasováním o všem možném, co se chodu školy týká a toho hlasování se účastní jak učitelé, tak žáci a každý má stejně silný hlas. To pro Vás, jako odpůrce demokracie asi není to pravé ořechové. A přesto tuto školu často ve svých přednáškách uvádíte jako vzor svobodného školství. Pokud Vám tedy nevadí demokratické hlasování v této škole, proč Vám tolik vadí v demokratickém státě?
Mimochodem - nejsem ani za mák příznivcem takovýchto pseudoškol, myslím, že je to hazard s dětmi a jejich vzděláním v jejich nejcitlivějším věku a doufám, že nebodou v ČR nikdy povolené. Ale jako vtip pro pobavení dobré - mám dceru, které je 5,5 roku a až ji budu chtít naučit plavat, nepůjdu s ní do bazénu, nebudu ji učit plavecké techniky, ale posadím ji k počítači a řeknu jí, ať si pár měsíců hraje počítačové hry a tím se naučí plavat. Cha cha.